Analyzer2

Badania w klinice

Diagnostyka

Diagnostyka problemów w obrębie skóry głowy, w tym przede wszystkim łysienia jest procesem skomplikowanym i wymaga niekiedy, poza badaniem klinicznym wykonania badań biochemicznych, dokładnej analizy włosów oraz skóry głowy. W chwili obecnej dostępnych jest szereg badań, które zwiększają szanse na postawienie prawidłowej diagnozy, a co za tym idzie rozpoczęcie prawidłowej terapii. Badania diagnostyczne są również przydatne w monitorowaniu efektów leczenia.

Trichoskopia

Trichoskopia jest badaniem całkowicie nieinwazyjnym, wykonywanym przez specjalistę trychologa i poprzedzonym zebraniem obszernego wywiadu. Polega na badaniu włosów i powierzchni skóry głowy przy uzyciu dermoskopu i fotodermoskopu, oraz opracowaniu obrazów na podstawie określonych kryteriów trichoskopowych. Daje między innymi informację na temat stanu mieszków włosowych, ich bezpośredniego otoczenia oraz łodyg włosów.

Trichogram

Jest to metoda diagnostyczna polegające na pobraniu kilkunastu  włosów z  owłosionej skóry głowy i badaniu pod mikroskopem stanu ich korzeni. Badanie daje informacje na temat aktywności (dynamiki) choroby i szybkości oraz typu wypadania włosów, a także pozwala na wykluczenie niektórych przyczyn nadmiernego wypadania włosów.

Przed badaniem nie wykonujemy zabiegów chemicznych (farbowanie , trwała, dekoloryzacja) 2 tygodnie przed planowaną wizytą i nie myjemy głowy 48 godzin przed badaniem.

Lampa Wooda – przenośna lampa kwarcowa, w której dzięki zastosowaniu specjalnego czarnego filtra (filtr Wooda zbudowany z krzemianu baru z dodatkiem 9% tlenku niklu, którego pasmo przepustowości wynosi od 320 do 400nm z maksimum w 365nm), emitowane jest długofalowe promieniowanie nadfioletowe.
Stosowana w dermatologii do szybkiej diagnostyki grzybicy skóry nieowłosionej (Microsporum), gdyż ogniska grzybicze w świetle tej lampy w warunkach zacienienia silnie fluoryzują. Do tych zastosowań zalicza się wykorzystanie lampy Wooda w kosmetyce (w gabinetach kosmetycznych) do zbadania przydatków skóry. Emitowane promienie UV wywołują fluorescencję skóry. Diagnozę stawia się na podstawie barwy emitowanego w wyniku zjawiska fluorescencji światła. Obserwacji dokonuje się w zaciemnionym pomieszczeniu, ze względu na słabą intensywność świecenia. W zależności od rodzaju cery oraz schorzeń występuje różnobarwne świecenie:

Analiza pierwiastkowa włosów -istnieje możliwość wykonania analizy pierwiastkowej włosów, nasza klinika pobiera materiał od pacjenta i wysyła do laboratorium w celu badania 29 pierwiastków, które maja szczególny udział w funkcjonowaniu organizmu.

Badanie mykologiczne – Nasza klinika zleca wykonanie badań w laboratorium
WSKAZANIA DO WYKONANIA BADANIA
• Podejrzenie grzybiczej etiologii (przyczyny) zmiany chorobowej.
• Określenie gatunku grzyba chorobotwórczego.